Slot:

Ik dacht over scheikunde dat je alleen maar proefjes ging doen. Het is wel een beetje zo alleen heb je daar eerst de theorie voor nodig en dat kende ik nog niet zo goed. In de eerste les kregen we uitleg hoe we een goeie inleiding konden maken en daarin hoort een planning. Ik werkte eerst nooit met een planning maar ik ben erachter gekomen dat het toch best wel handig is. Ik merkte wel een groot verschil, want nu had ik alles op tijd af en niet dat ik alles op het laatste moment moest doen. Ik weet niet hoe ik nu de "deelvragen" moet beantwoorden, want zijn niet echt vragen en ik kan nu wel alles uit gaan leggen, maar dat staat ook wel in mijn verslag. Ik ben er vooral achter gekomen dat scheikunde heel anders is dan ik verwacht had. Ook dat het een best wel leuk vak is, omdat heel breed is waardoor je er veel mee kan doen. Van scheiden tot allemaal soorten energie.  Ik heb in dit werkstuk veel hulp van mijn moeder en broer gehad, want mijn moeder wist van alles over schaal, verhouding & hoeveelheid en mijn broer over reactiviteit. Ik vond dit heel handig, vooral omdat ik drie verschillende bronnen moest gebruiken voor een B en dit was dan mijn nummer 3.  De andere 2 bronnen zijn filmpjes en websites. Voor de volgende keer wil ik niks veranderen, want ik vond het deze ik keer goed gaan en vooral dat ik het optijd af.  Ik ben tevreden over hoe ik gewerkt heb, ik ben benieuwd naar natuurkunde en ik hoop dat het net zo gaat als schiekunde. Veel succes met alle andere werkstukken na kijken.